نکاتی در مورد Air Sweeper

با اضافه شدن Air Sweeper به بازی، حملات هوایی به شدت تحت تاثیر قرار گرفت و حالا باید شاهد تغییر در نوع حملات و استراتژی های هوایی باشیم.

air sweeper هیچ آسیبی به نیروهای هوایی دشمن نمی رساند و فقط آنها را مقداری به عقب می راند و در نتیجه سرعت حمله را کند می کند. Air Sweeper در هر حالت تا شعاع ۱۲۰ درجه (و تا ۱۵ بلوک) را پوشش می دهد. بنابراین اگر شما به درستی از این ساختمان استفاده کنید می توانید فضای مناسبی از روستای خود را تحت پوشش این ساختمان قرار دهید.

به ادامه مطلب مراجعه کنید

شعاع پوششی و شعاع دفاعی:

شعاع پوششی به معنای شعاع دفاعی نیست. شعاع پوششی (۱۲۰ درجه تا ۱۵ بلوک)  بسیار خوب به نظر می رسد اما شعاع حمله واقعی، کوچک تر از این مقدار است. در تصویر زیر که شعاع پوششی و شعاع حمله مشخص شده است، این تفاوت بسیار واضح است.

در تصویر بالا می بینیم که شعاع موثر حمله ای تقریبا یک سوم ناحیه ای است که این ساحتمان پوشش می دهد. همین مورد باعث می شود تا در برابر سربازان کوچک و سریع (مثل مینیون) زیاد کارآمد نباشد.

جایگاه Air Sweeper در چیدمان :

واضح است که این ساختمان هرچه به مرکز روستا نزدیک تر باشد، کارایی بهتری خواهد داشت زیرا:

قدرت نیروهای هوایی دشمن را محدود می کند (به شرطی که در شعاعش قرار بگیرند).

با توجه به سرعت حمله پایین این ساختمان (۵ ثانیه)، تعداد سربازان بیشتری را می تواند به عقب براند.

براحتی توسط دشمن نابود نمی شود مگر اینکه دشمن از ۳ طلسم صاعقه (Lightning Spell) و یا از طلسم خشم (Rage Spell) استفاده کند که در این حالت هم تعدادی از اسپل های دشمن به هدر می رود.

استراتژی :

Air Sweepr به تنهایی قدرت زیادی از نظر دفاعی ندارد (فقط نیروهای هوایی را به عقب می راند). زمانی موثر و دارای بیشترین قدرت خواهد بود که به صورت ترکیبی با ضدهوایی (Air Defense) قرار گیرد به نحوی که بُرد یکدیگر را پوشش دهند و Air Sweeper دشمنان را به محدوده ضد هوایی هل دهد.

با قرار دادن Air Sweepr و ۲ ضد هوایی (Air Defense) در یک سمت از روستا، دشمن به احتمال خیلی خیلی زیاد از سمت دیگر روستا حمله خواهد کرد. در این حالت شما باید همه تله های هوایی خود را در سمت دیگر روستا قرار دهید.

در تصویر بالا می بینیم که یک طرف از روستا توسط Air Sweeper و ۲ عدد Air Defense پوشش داده می شود و سمت دیگر توسط ۲ ضد هوایی دیگر و البته مین های هوایی (Air Seeking Mine).